Már idén befagyasztják a motorokat
2006.08.09. 20:47
A tervezettnél egy évvel korábban betiltják a motorfejlesztéseket a Forma-1-ben, melyről a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a nagyvállalatok képviselői hétfői ülésükön sikeresen megegyeztek.
A Német Nagydíjat követően a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley már bejelentette, hogy mivel a nagyvállalatok a kitolt határidőig sem tudtak megegyezni egymás között, a FIA a 2008-as idénytől önkényesen befagyasztja a motorfejlesztéseket.
Mosley akkor kijelentette, a csapatoknak azokkal a motorokkal kell majd rajthoz állniuk a 2008-as szezonban, melyeket a júniusban megrendezett Brit Nagydíjon leadtak a szövetségnek. A FIA elnöke már akkor is bízott benne, hogy a csapatok is belátják, jobban járnak, ha már a jövő évtől befagyasztják a motorfejlesztéseket, ugyanis akkor elkerülhetik, hogy a 2007-es évben feleslegesen költsenek egységeik tökéletesítésére.
Úgy tűnik, hogy a nagyvállalatokat nem kellett sokáig győzködni, ugyanis hétfőn egyezség született, melynek értelmében már a jövő évtől betiltják a motorfejlesztéseket. Sőt a szövetség ennél is tovább ment, és már az idei Kínai Nagydíjtól - két versennyen a szezon vége előtt - befagyasztja az egységeket.
A FIA közleményében az alábbiak olvashatók
"A mai ülésen a GPMA képviselői, professzor Dr. Burkhard Goeschel és Dr. Juergen Reul, illetve a FIA reprezentánsa Max Mosley a következőkben egyezett meg:
i) A motorok a 2006-os Kínai Nagydíjtól stabilizálásra kerülnek. Az ott futó motorokat lehet majd használni a szezon utolsó két versenyén és a 2007-es idényben.
ii) Ez azt jelenti, hogy semmilyen motorfejlesztés nem engedélyezett, kivéve a 19.000-res fordulatszámhatárra való visszatérés, mely a 2008-as Sportszabályzatban van megfogalmazva.
iii) A 2009-es idénytől a Forma-1 Technikai Szabályzata értelmében a motorokat energiatároló rendszerekkel kell ellátni a fogyasztás javítása érdekében. A 2009-es idényre vonatkozó további fontos megkötések legkésőbb 2006. december 31-ig kiadásra kerülnek.
iv) A GPMA feladata egy munkacsoport felállítása, mely kivizsgálja, miként lehetne hatékonyabbá tenni a versenygépeket a Forma-1-ben a felszabadult energiák visszapumpálásával. Ezek a későbbi szabályváltoztatások a motorokat is érinthetik. A FIA és más motorgyártók is csatlakoznak ehhez a csoporthoz.
v) A fentiek értelmében a FIA és a GMPA mindenben egyetért a FIA Forma-1-es világbajnokság jövőjét illetően."
|